Vores persondatapolitik

Vi indsamler ingen personlige oplysninger fra KanKom.dk - kun de cookies vi har beskrevet i vores cookiepolitik.
Men når vi indleder et nyt kundeforhold, indsamler og opbevarer vi persondata for at kunne leve op til reglerne i bogføringsloven.

Disse persondata opbevarer vi om vores kunder:

Når vi byder velkommen til en ny kunde, indsamler og opbevarer vi følgende data af hensyn til bogføringsloven:
  • Firmanavn + CVR nummer
  • Kontaktpersoners navn, e-mail og tlf.
  • Hjemmesideadressen

I visse tilfælde, hvor opgavens art nødvendiggør det, opbevarer vi også følgende informationer fra kunden - naturligvis under samtykke:
  • Brugernavn og kode til hjemmeside
  • Brugernavn og kode til webhotel/FTP/database
  • Brugernavn og kode til kundens eksterne systemer (fx Analytics, AdWords, MailChimp etc.)

Når en potentiel kunde beder om et tilbud på en opgave, opbevarer vi i første omgang disse data:
  • Firmanavn
  • Kontaktpersons navn, e-mail og tlf.

Sådan opbevares data, og disse personer har adgang til dem:

De basale kundedata opbevares kodebeskyttet i bogføringssystemet Dinero, hvor alle medarbejdere i KanKom Online har adgang. Du kan læse mere om Dineros persondatapolitik her.

Tilbud o.l. opbevares kodebeskyttet i Outlook, hvor alle medarbejdere i KanKom Online har adgang.

Kundelogins og lignende opbevares i et særligt kodebeskyttet system, hvor kun relevante medarbejdere har adgang.

Sletning af data:

Som udgangspunkt beholder vi alle basale kundedata efter opgavens afslutning eller afsendelse af tilbud - med henblik på opfølgning omkring kundetilfredshed og evt. andre opgaver for kunden.

Vi beholder også kundelogins og lignende efter opgavens afslutning i tilfælde af, at vi igen skal løse lignende opgaver for kunden. Men ønsker en kunde at få slettet alle sine data, kan det til enhver tid ske blot ved at kontakte os.

Databrud:

Vi gør alt, hvad der står i vores magt, for at sikre os mod databrud!

Men skulle tilfældet alligevel være ude, iværksætter vi en intern - og ved behov også en uvildig ekstern vurdering - for at fastslå hændelsens omfang. Og vi tager de nødvendige forholdsregler, enten internt eller via tredjepart, til at stoppe databruddet.

Er der indhentet oplysninger fra de brugte systemer, informerer vi de/den berørte kunde(r) og relevante myndigheder.

Anmodning om indsigt/sletning:

Vores kunder kan til enhver tid anmode om indsigt i eller sletning af sine data blot ved at kontakte os.


Vi indsamler kun personlige oplysninger ved indledningen af et kundeforhold, ikke ved besøg på KanKom.dk.

Se også vores afsnit om cookies.